Właśnie ukończyliśmy pracę nad najnowszą książką w ramach serii publikacji wydawanych we współpracy z MEN. „Nasz język polski 2.2” (autorstwa Emilii Danowskiej-Florczyk i Piotra Mostowskiego) to książka do wczesnoszkolnej edukacji językowej – pomocna szczególnie w pracy z uczniami głuchymi, którzy polszczyzną nie posługują się w stopniu tak biegłym, jak ich słyszący rówieśnicy. Książka będzie rozpowszechniana przez MEN, ale już teraz udostępniamy ją tutaj i zachęcamy do informowania o niej nauczycieli pracujących z dziećmi głuchymi.

W związku z wieloma zapytaniami dotyczącymi podręczników szkolnych tłumaczonych na PJM przypominamy, że multimedialne (migowe) adaptacje książek używanych obecnie w klasach I-III są dostępne na stronie MEN (zakładka „Adaptacje dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”).
Zachęcamy do korzystania z wersji z tłumaczeniem na PJM i informowania o nich osób zainteresowanych. Niestety dochodzą do nas sygnały, że wielu głuchych uczniów i ich nauczycieli nie wie, że stworzone przez PLM adaptacje migowe są dostępne bezpłatnie.

W miniony piątek oficjalnie zamknęliśmy rok akademicki 2015/2016!
Członkowie i Przyjaciele PLM spotkali się na nadwiślańskiej plaży, by podsumować tegoroczne osiągnięcia – a było tego sporo! Dziękujemy wszystkim i każdemu z osobna za 10 miesięcy wytężonej pracy, cieszymy się, że jesteście z nami! Mamy nadzieję, że w nowym roku akademickim spotkamy się w nie mniejszym składzie.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć ze spotkania.

Pracowaliśmy nad nimi w pocie czoła przez kilka miesięcy i wreszcie możemy się nimi pochwalić!

6 czerwca Instytut Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej zorganizował w Krakowie Zjazd europejskich surdopedagogów i seminarium naukowe pt.: „Kim jest? Kim ma być surdopedagog?”. Paweł Rutkowski zaprezentował w trakcie tej konferencji zrealizowany przez PLM w 2015 r. na zlecenie MEN projekt tłumaczenia na PJM podręczników szkolnych do IV klasy szkoły podstawowej i I klasy gimnazjum.

5 czerwca w trakcie konferencji „Interdyscyplinarna Konferencja Badań nad Językiem”, której organizatorem było Interdyscyplinarne Koło Badań nad Językiem UW przy Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, Paweł Rutkowski wygłosił wykład wprowadzający pt. „O interdyscyplinarności badań nad komunikacją migową”. Częścią konferencji były także warsztaty z polskiego języka migowego (PJM), które prowadził Piotr Krzysztofiak.